Nieznane ścieżki Beskidu Sądeckiego…

Proponujemy Wam bardzo ciekawą i “bezludną” trasę na bieganie i spacery latem, zimą, jesienią i wiosną.

Trasa ma ok 21 ok i rozpoczyna się przy parkingu w Małej Roztoce ( ok 500 metrów za hotelem Perła Południe w Rytrze).

Początkowo trasa prowadzi niebieskim szlakiem pttk – w punkcie skrętu szlaku ze stokówki w prawo przez mostek odbija szlak niebieski a my skręcamy ze stokówki w lewo i ostrą wyrypą ciśniemy w górę.

Gdy wydaje się, że już jesteśmy na szczycie i ścieżka prowadzi wzdłuż jednego ze zboczy my odbijamy na lewo i ostrą “mini-ścieżką” wspinamy się jeszcze w górę …

Teodorówką podążamy w kierunku Radziejowej… no jak ktoś chce może wejść na szczyt (na Przełęczy Żłóbki szlakiem czerwonym ze stokówki można odbić na szczyt) , a jak nie to można łagodną stokóweczką okrążyć Radziejową i w miejscu rozwidlenia szlaków czerwonego z żółtym i niebieskim odbijamy na niebieski w stronę Rytra…. i albo lecimy niebieskim do końca albo ścinamy ścieżkami – my dziś wybraliśmy niebieski szlak.

A widoczki na trasie niesamowite…

“Ścieżka dydaktyczno przyrodnicza “Rogasiowy Szlak”

zlokalizowana jest w całości na obszarze Popradzkiego Parku Krajobrazowego, oznaczona jest kolorem zielonym. Nazwa szlaku pochodzi od lektury dla dzieci, napisanej przez Marię Kownacką “Rogaś z Doliny Roztoki”. Jest to młody szlak spacerowy w formie ogólnoprzyrodniczej ścieżki dydaktycznej, w dolinie Roztoki Małej na południowo – wschodnim skłonie Pasma Radziejowej. Trasa posiada 14 opisanych przystanków, a najdłuższa wersja ścieżki ma około 12 km. Przystankiem początkowym jest przy źródle Katarzyna w okolicach stacji narciarskiej Ryterski Raj. Najwyżej położonym punktem jest Polana Skałka.

Więcej o ścieżce Rogasiowy szlak…”

Filmik z trasy:

Mapa:

Pobiegaliśmy-  a teraz trochę w czym biegaliśmy.

Głównie odzież marki THOHI MARA marka dostępna w sklepie dla biegaczy NORAFSPORT oraz ciepłe czapki hand made HORUS